Membros Colaboradores


Bolseiro(a) de investigação


CIIE/Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto, Portugal

E-mail
anoliveira@fpce.up.pt


Artur Oliveira is a Ph. D candidate in Educational Sciences, holding a master's degree in Education and Digital Technologies (University of Lisbon), with a degree in Geography from the Catholic University of Salvador. He is currently engaged as a researcher within the scope of the WAY project (FCT.2022.01025.PTDC) and serves as a collaborating researcher at the Centre for Research and Intervention in Education (CIIE) of the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP).


2021 – Mestrado em Educação – Instituto da Educação, Universidade de Lisboa, Portugal
2011 – Licenciatura em Geografia – Universidade Católica do Salvador, Brasil


Ensinar e aprender com tecnologias digitais; A influência das organizações internacionais nas políticas públicas de educação.

Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação

WAY: Who sAw You then and who sees you now!

Quem te viu e quem te vê! – Promover a aprendizagem autorregulada dos alunos nas aulas através da observação entre pares.
O projeto WAY visa aprofundar o conhecimento sobre o desenvolvimento da aprendizagem autorregulada dos alunos do ensino secundário, através do seu envolvimento na observação de pares durante as aulas.

Universidade do Porto Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação

WAY: Who sAw You then and who sees you now!

Quem te viu e quem te vê! – Promover a aprendizagem autorregulada dos alunos nas aulas através da observação entre pares.
O projeto WAY visa aprofundar o conhecimento sobre o desenvolvimento da aprendizagem autorregulada dos alunos do ensino secundário, através do seu envolvimento na observação de pares durante as aulas.

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers’ perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers' perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY.

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers¿ perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoting self-regulated learning through peer observation and feedback in secondary school students

Santos, Anabela Caetano; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Oliveira, Artur; Lins, Andréa. Corresponding author: Santos, Anabela Caetano

Conference abstract

Strengthening school democracy at the class level through the student voice paradigm: reflections from a design research project on self-regulated learning

Freires, Thiago; Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Teacher Agency in Curriculum and Pedagogical Development Through a Design Research Project About Self-regulated Learning in Secondary Schools

Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Freires, Thiago; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina. Corresponding author: Oliveira, Artur

Book chapter

Os sistemas educativos da América Latina no pós pandemia: reflexões acerca das recomendações das Organizações Internacionais

Oliveira, Artur; Eva García Redondo

Other output

Who sAw You then and who sees you now” - promoting student self-regulated learning in the classroom through peer observation: quantitative study.

Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Santos, Anabela Caetano; Silva, Andréa Patricia Lins; Ana Nobre; Oliveira, Artur; Morais, Eva; et al

Journal article

Uso de tecnologias digitais no ensino de cartografia no Sistema Colégio Militar do Brasil

Artur Cunha Nogueira de Oliveira; Joana Viana

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers’ perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers' perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY.

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers¿ perspectives on the design and implementation of the WAY project]

Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Teacher Agency in Curriculum and Pedagogical Development Through a Design Research Project About Self-regulated Learning in Secondary Schools

Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Freires, Thiago; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina. Corresponding author: Oliveira, Artur

Conference abstract

Strengthening school democracy at the class level through the student voice paradigm: reflections from a design research project on self-regulated learning

Freires, Thiago; Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Torres, Ana Cristina

Conference abstract

Promoting self-regulated learning through peer observation and feedback in secondary school students

Santos, Anabela Caetano; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Oliveira, Artur; Lins, Andréa. Corresponding author: Santos, Anabela Caetano

Book chapter

Os sistemas educativos da América Latina no pós pandemia: reflexões acerca das recomendações das Organizações Internacionais

Oliveira, Artur; Eva García Redondo

Other output

Who sAw You then and who sees you now” - promoting student self-regulated learning in the classroom through peer observation: quantitative study.

Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Santos, Anabela Caetano; Silva, Andréa Patricia Lins; Ana Nobre; Oliveira, Artur; Morais, Eva; et al

Journal article

Uso de tecnologias digitais no ensino de cartografia no Sistema Colégio Militar do Brasil

Artur Cunha Nogueira de Oliveira; Joana Viana

Conference paper

O Valor do UNICEF na Formação Docente em Tempos de Pandemia.

Eva García Redondo; Oliveira, Artur

Other output

Aprender e Ensinar a Distância em Tempo de Pandemia (AEDTP)

Viana, Joana

Thesis / Dissertation

Uso de tecnologias digitais no ensino de cartografia em um sistema de ensino da educação básica no Brasil

Conference abstract

Formação Docente para o Uso Pedagógico do Ambiente Virtual de Aprendizagem no Ensino Básico sob a Ótica do Ensino Híbrido e Sala de Aula Invertida.

Mayara Quadros de Andrade; Oliveira, Artur