Membros Colaboradores
Bolseiro(a) de investigação
CIIE/Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto, Portugal
E-mail
anoliveira@fpce.up.pt
Artur Oliveira is a Ph. D candidate in Educational Sciences, holding a master's degree in Education and Digital Technologies (University of Lisbon), with a degree in Geography from the Catholic University of Salvador. He is currently engaged as a researcher within the scope of the WAY project (FCT.2022.01025.PTDC) and serves as a collaborating researcher at the Centre for Research and Intervention in Education (CIIE) of the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP).
2021 – Mestrado em Educação – Instituto da Educação, Universidade de Lisboa, Portugal
2011 – Licenciatura em Geografia – Universidade Católica do Salvador, Brasil
Ensinar e aprender com tecnologias digitais; A influência das organizações internacionais nas políticas públicas de educação.
WAY: Who sAw You then and who sees you now!
Quem te viu e quem te vê! – Promover a aprendizagem autorregulada dos alunos nas aulas através da observação entre pares.
O projeto WAY visa aprofundar o conhecimento sobre o desenvolvimento da aprendizagem autorregulada dos alunos do ensino secundário, através do seu envolvimento na observação de pares durante as aulas.
WAY: Who sAw You then and who sees you now!
Quem te viu e quem te vê! – Promover a aprendizagem autorregulada dos alunos nas aulas através da observação entre pares.
O projeto WAY visa aprofundar o conhecimento sobre o desenvolvimento da aprendizagem autorregulada dos alunos do ensino secundário, através do seu envolvimento na observação de pares durante as aulas.
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers’ perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers' perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY.
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers¿ perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoting self-regulated learning through peer observation and feedback in secondary school students
Santos, Anabela Caetano; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Oliveira, Artur; Lins, Andréa. Corresponding author: Santos, Anabela Caetano
Conference abstract
Strengthening school democracy at the class level through the student voice paradigm: reflections from a design research project on self-regulated learning
Freires, Thiago; Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Teacher Agency in Curriculum and Pedagogical Development Through a Design Research Project About Self-regulated Learning in Secondary Schools
Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Freires, Thiago; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina. Corresponding author: Oliveira, Artur
Book chapter
Os sistemas educativos da América Latina no pós pandemia: reflexões acerca das recomendações das Organizações Internacionais
Oliveira, Artur; Eva García Redondo
Other output
Who sAw You then and who sees you now” - promoting student self-regulated learning in the classroom through peer observation: quantitative study.
Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Santos, Anabela Caetano; Silva, Andréa Patricia Lins; Ana Nobre; Oliveira, Artur; Morais, Eva; et al
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers’ perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers' perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY.
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoção da autorregulação das aprendizagens através da observação e feedback entre alunos: perspetivas de docentes no desenho e implementação do projeto WAY [Promoting self-regulated learning through observation and feedback between students: teachers¿ perspectives on the design and implementation of the WAY project]
Oliveira, Artur; Freires, Thiago; Arminda Galas; Fernandes, Laurinda; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Teacher Agency in Curriculum and Pedagogical Development Through a Design Research Project About Self-regulated Learning in Secondary Schools
Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Freires, Thiago; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina. Corresponding author: Oliveira, Artur
Conference abstract
Strengthening school democracy at the class level through the student voice paradigm: reflections from a design research project on self-regulated learning
Freires, Thiago; Oliveira, Artur; Daniela Pinto; Torres, Ana Cristina
Conference abstract
Promoting self-regulated learning through peer observation and feedback in secondary school students
Santos, Anabela Caetano; Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Oliveira, Artur; Lins, Andréa. Corresponding author: Santos, Anabela Caetano
Book chapter
Os sistemas educativos da América Latina no pós pandemia: reflexões acerca das recomendações das Organizações Internacionais
Oliveira, Artur; Eva García Redondo
Other output
Who sAw You then and who sees you now” - promoting student self-regulated learning in the classroom through peer observation: quantitative study.
Mouraz, Ana; Torres, Ana Cristina; Santos, Anabela Caetano; Silva, Andréa Patricia Lins; Ana Nobre; Oliveira, Artur; Morais, Eva; et al
Journal article
Uso de tecnologias digitais no ensino de cartografia no Sistema Colégio Militar do Brasil
Artur Cunha Nogueira de Oliveira; Joana Viana
Conference paper
O Valor do UNICEF na Formação Docente em Tempos de Pandemia.
Eva García Redondo; Oliveira, Artur