Já saiu nova publicação do projeto "RESL.eu – Reducing Early School Leaving in the EU" (2013-2018), projeto internacional de larga escala financiado pelo 7º Programa-Quadro de I&DT da Comissão Europeia. A participação portuguesa do projeto, que envolveu um consórcio de nove países europeus liderado pelo Centre for Migration and Intercultural Studies da Universiteit Antwerpen, esteve a cargo do CIIE/FPCEUP com coordenação de Helena C. Araújo.
Trata-se do número 5 do volume 19 do European Educational Research Journal lançado em setembro, um número especial dedicado ao fenómeno do abandono escolar precoce. O número foi organizado por Eunice Macedo, Erna Nairz-Wirth, Helena C. Araújo e Julia Szalai.
EERJ, Volume 19, Issue 5, September 2020
CONTENTS
Contribution to a special issue
Drawing lessons from early school leavers in a social justice context: Introductory commentsEunice Macedo, Erna Nairz-Wirth, Helena C Araújo and Julia Szalai
Relational analysis of the phenomenon of early school leaving: A habitus typology
Erna Nairz-Wirth and Marie Gitschthaler
De-individualising the 'NEET problem': An ecological systems analysis
Magdolna Lorinc, Louise Ryan, Alessio D’Angelo and Neil Kaye
Feeling at home in school: Migrant youths’ narratives on school belonging in Flemish secondary education
Rut Van Caudenberg, Noel Clycq and Christiane Timmerman
Reversing the trajectory of school disengagement? Lessons from the analysis of Warsaw youth’s educational trajectories
Hanna Tomaszewska-Pekala, Paulina Marchlik and Anna Wrona
What do young adults’ educational experiences tell us about Early School Leaving processes?
Sofia A. Santos, Cosmin Nada, Eunice Macedo and Helena C. Araújo